advertise

روغن آرگان ، (طلای مایع) و اهمیت آن در سلامت مو و پوست

اوریفلیم دیجی

ویژگیهای روغن آرگان

زمانی بود که روغن آرگان یکی از آن محصولات شناخته شده ای بود که گردشگران هنگام بازدید از مراکش از آن استفاده می کردند. امروزه این "طلای مایع" به عنوان یکی از محبوب ترین و گران ترین روغن های جهان به شهرت و محبوبیت جهانی رسیده است. روغن آرگان که در ابتدا در محصولات مراقبت از پوست با هدف انواع پوست‌های بالغ و خشک بکار گرفته میشد ، اکنون موقعیتی شبیه جام مقدس را در قلمرو مراقبت از مو تضمین کرده است . روغن آرگان چه به عنوان مرطوب کننده ، چه به عنوان تسکین دهنده پوست سر یا تقویت کننده درخشندگی استفاده شود، به نظر می رسد که امروزه برای مراقبت از مو تقریباً یک ماده ضروری است. پیش از هر مطلب دیگری ، ما تاریخچه روغن آرگان برای مو و پنج دلیلی که چرا این روغن لقب بسیار شایسته « طلای مایع » را به دست آورده است را برسی می کنیم .


مراقبت از مو با روغن آرگان

    اگر روغن آرگان در مورد مراقبت از مو علاقه شما را برانگیخته است ، خود را در میان انبوه افرادی که عاشق آن شده اند بشمارید و کاملا در این مورد به شما حق میدهیم.
   روغن آرگان از درخت آرگان به دست می آید که با نام علمی Argania spinosa شناخته می شود . به لطف درخشندگی و روشنی ، رنگ طلایی و مزایای زیبایی شگفت انگیز این روغن، با احترام به آن « طلای مایع » می گویند .
   روغن آرگان خالص به‌عنوان یکی از گران‌ترین روغن‌های جهان ( به‌طور میانگین بدست آمده با قیمت ۳۰۰ دلار در لیتر ) دارای مشخصات تغذیه‌ای چشمگیر و ترکیبی از موارد زیر است:
• اسید اولئیک
• اسید لینولئیک
• اسید پالمیتیک
• اسید استریک
• ویتامین E
• اسکوالن

اوریفلیم دیجی

روغن آرگان برای مو

   روغن آرگان با درجه آرایشی برای مو از هسته میوه بو داده نشده درخت آرگان ، گیاهی بومی از مراکش ، استخراج می شود. به همین دلیل است که بقیه جهان از آن به عنوان روغن آرگان مراکشی یاد می کنند تا به خاستگاه آن ادای احترام کنند. فرآیند استخراج شامل کارهای پرزحمت و زمان‌بر است که در آن دانه ها را در آفتاب خشک می‌کنند ، پوست می‌گیرند و سپس برای استخراج هسته‌ها برای آسیاب کردن و بدست آمدن روغن آرگان ، شکسته میشوند . به طور سنتی، استخراج روغن آرگان در دسته های کوچک با دست انجام می شود. امروزه ماشین آلات صنعتی تولید در مقیاس بزرگ را به واقعیتی بی دردسر تبدیل کرده است.



۵ مزیتی که نمی خواهید از دست بدهید

   اگر هنوز در این فکر هستید که آیا روغن آرگان برای مو ارزش تبلیغات را دارد، به خواندن این نوشتار ادامه دهید. در اینجا فقط برخی از مزایای علمی روغن آرگان برای مو آورده شده است.

اوریفلیم دیجی

1-  مرطوب کننده و حالت دهنده موهای خشک و پوست سر

۱- مرطوب کننده و حالت دهنده موهای خشک و پوست سر

محصولات مو ، مانند شامپوها و نرم‌کننده‌ها ، اغلب حاوی سولفات‌ها (و سایر مواد مضر) هستند که چربی طبیعی موهای شما را از بین می‌برند و می‌توانند باعث تحریک پوست بدن و سر شوند. وقتی موها را با حالت دادن با گرما ، درمان‌های شیمیایی و عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) ترکیب می‌کنید، جای تعجب نیست که سبوم (روغن) مو و پوست سر شما با وضعیت کم‌آبی روبرو شود . در واقع، فولیکول‌های موی شما لیپیدها (ترکیبات آلی مانند اسیدهای چرب و سرامیدها) را ترشح می‌کنند و پوست سر شما برای آبرسانی به ساقه‌های مو ، سبوم تولید می‌کند . متأسفانه، این مکانیسم های طبیعی ممکن است برای همگام شدن با شستشوی مکرر مو و عوامل استرس زای خارجی ذکر شده در بالا کافی نباشد. برای پیش‌بینی این عواقب، نیازی به یک گوی جادویی پیشگو ندارید! موهای شما کدرتر و خشک‌تر می‌شوند و پوست سر هم همینطور خشک‌تر می‌شود . ممکن است بخواهید به روغن آرگان برای موها به عنوان منبع قوی هیدراتاسیون ، با آگاهی کافی از اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسکوالن موجود در آن نگاه کنید. استفاده از روغن آرگان به موهایتان یا استفاده از محصولات موی تزریق شده با روغن آرگان با قدرت میتواند به جبران سطح هیدراتاسیون تارهای موی شما کمک کند . آنگاه موخوره ، وز شدن و خشکی دیگر شانسی برای وجود ندارند.



۲- روغن آرگان درخشندگی و خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد

روغن آرگان علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده با عملکرد عالی است ، به تقویت درخشندگی و قابلیت ارتجاعی موهای شما کمک می کند و شما را به رسیدن و داشتن موهای سالم نزدیکتر می کند. پژوهش‌های علمی نشان میدهد کند که اسیدهای چرب ضروری ، مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک ، تنها ۲ تا ۶ درصد از وزن کلی مو را تشکیل می دهند . علیرغم غلظت کمی که دارند، آنها عمدتا بر "درخشش، احساس، کنترل پذیری و استحکام" تارهای شما برای حفظ سلامت بهینه مو تأثیر می گذارند. جای تعجب نیست که روغن آرگان به سرعت در حال تبدیل شدن به روغن مغذی مو در روتین مراقبت از مو است.

اوریفلیم دیجی

3- روغن آرگان میتواند مشکلات پوست سر را آرام کند

۳- روغن آرگان میتواند است مشکلات پوست سر را آرام کند

   بسیاری از ما با خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر دست و پنجه نرم می کنیم. اما درمان بسیار مورد انتظار میتواند با روغن آرگان با کیفیت بالا به عنوان درمان پوست سر شما صورت پذیرد . اگر به دنبال دلیل محکمی در این باره هستید، مطالعات نشان میدهند که ترکیبی از خردل، روغن نارگیل ، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک (دو مورد آخر در روغن آرگان وجود دارد) به طور قابل توجهی باعث کاهش پوسته پوسته شدن و خارش می شود.


۴- روغن آرگان با آسیب مو مقابله می کند

   موهای آسیب دیده اغلب به دلیل استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد بیش ازحد است که بروز میکنند. ابزارهای حالت دهنده داغ ، رنگ مو و مواد دکلره همگی به استرس اکسیداتیو کمک می کنند. اما اینها به تنهایی مقصر نیستند. دشمنان محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های هوا نیز به آسیب اکسیداتیو کمک می کنند. با این حال، چند قطره روغن آرگان میتواند تمام چیزی باشد که برای محافظت از موهای خود نیاز دارید:
    تحقیقات تأیید می‌کند که روغن‌های گیاهی روغن‌های درمانی مؤثری برای رفع نگرانی ازشکاف و دوشاخه شدن موها ی شما ، همچنین با ویژگیهای بیشتری برای رفع زبری و گره‌خوردگی کمتر هنگام شانه کردن موهای خیس هستند.
   حتما حدس میزنید چه چیزی برای این صورت حساب مناسب است!
درست است، روغن آرگان میتواند راهی بسیار مناسب برای رفع نگرانی های شما باشد.
   مجله Cosmetics, Dermatological Sciences, and Applications در مقاله ای گزارش میدهد که وقتی روغن آرگان به عنوان یک عامل نرم کننده استفاده می شود، آسیب مو ناشی از رنگ مو را کاهش می دهد ، به علاوه از ریزش مو جلوگیری می کند و درخشندگی را افزایش می دهد.

4-  روغن آرگان میتواند با آسیب مو مقابله کند

5-  روغن آرگان به عنوان یک محصول برای حجم دادن بیشتر به موها

۵- روغن آرگان به عنوان یک محصول برای حجم دادن بیشتر به موها

احتمالاً صحبت از روغن آرگان برای دوبرابر کردن حجم موها به عنوان یک محصول حالت دهنده شنیده اید. همانطور که اشاره کردیم، این روغن مو در مرطوب کردن کوتیکول‌های مو کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و زمینه را برای حالت دادن مو بدون دردسر فراهم می‌کند.


ما به شما محصولات روغن آرگان آوون را پیشنهاد میدهیم

اکنون که با ویژگیهای منحصربفرد روغن آرگان ، این طلای مایع آشنا شدیم ، میخواهیم به شما محصولات دارای این روغن معجزه گر را پیشنهاد دهیم. 

کمپانی آوون امریکا با پیشینه ای بیش از یکصد سال توانسته است در زمینه تولید محصولات روغن آرگان جای خود را در بازار پر از رقابت باز کند. شکی نیست که دلیل این ماندگاری کیفیت عالی و قیمت مناسب این محصولات است که رضایت مشتریها از تمام نقاط دنیا را در  پی داشته است. ما برای شما بهترین این محصولات را از این کمپانی معتبر و دارای پیشینه ی روشن فراهم خواهیم کرد.